Nesnáze 70leté klientky naší Poradny

Tento týden přišla do poradny v Rokycanech 70letá klientka, která musela kvůli zdravotním důvodům opustit nájemní byt a přestěhovat se do domu s pečovatelskou službou. Se stěhováním se pojí, jak víme, i přepis energií. To byl důvod, proč nás klientka navštívila. Připadá si neschopná, protože netuší, co má dělat. V novém bytě jí nejde elektřina. Už měsíc si svítí svíčkou. […]
Články

kategorie

4. 9. 2023

datum publikace

Jan Blažek

autor článku

0

minut čtení

Tento týden přišla do poradny v Rokycanech 70letá klientka, která musela kvůli zdravotním důvodům opustit nájemní byt a přestěhovat se do domu s pečovatelskou službou.

Se stěhováním se pojí, jak víme, i přepis energií. To byl důvod, proč nás klientka navštívila. Připadá si neschopná, protože netuší, co má dělat.

V novém bytě jí nejde elektřina. Už měsíc si svítí svíčkou. Zkoušela volat svému dodavateli energií, ale nemohla se s ním domluvit na tom, jak má dál postupovat. V DPS viděla letáček naší Poradny, jestli jí prý s tím pomůžeme.

Navrhli jsme, že společně zavoláme dodavateli a zjistíme, v čem je problém.

Na lince bylo zjištěno následující:

  • Klientka by si měla ukončit smlouvu na původní adrese – vyplnit formulář, který se nachází na webových stránkách společnosti a odeslat ho emailem
  • Musí si zjistit konečný stav elektroměru a plynoměru a uvést tyto údaje do formuláře
  • Je třeba zjistit technické údaje o novém odběrném místě, aby mohla být uzavřena nová smlouva na novou adresu a mohl být namontován nový elektroměr (protože ten v bytě není), pro to konkrétně potřebujeme zjistit: EAN kód, distribuční sazbu a hodnotu jističe. Tyto informace by nám měli sdělit na distribuci dodavatele (ČEZ, Innogy, atd.)

Všechny tyto údaje by poté měla klientka dodat svému dodavateli.

V podstatě se předpokládá, že se jedná o běžnou věc, kterou by měl zvládnout každý. Každý se můžeme někdy stěhovat. Jak ale vidíme, úkonů, které je třeba udělat, je hodně. A většinu z nich je možné udělat jen pomocí moderních technologií. Vytisknout formulář z webových stránek, odeslat emailem, na lince Distribuce ČEZ definovat jedním slovem virtuální asistentce svůj požadavek, teprve potom ona přepojí na živého člověka…

Jak má ale 70letá paní s tlačítkovým telefonem definovat jedním slovem svůj příběh o stěhování?

Občas si v Poradně říkáme, jestli budeme mít za pár let ještě co nabízet, když nám na všechny naše dotazy odpoví umělá inteligence nebo virtuální asistentka, ale myslíme, že ano. Potřebu člověka s někým sdílet svoje starosti a obyčejně si popovídat žádná technologie nenahradí. Pro tyto případy jsme tu pro vás my. S technologiemi i jim navzdory.

Pokud i vy hledáte pomoc, navštivte naši Poradnu pro občany v nesnázích.

Nejnovější články

Načítání příspěvků...