Diakonie

Poradna pro občany v nesnázích v Klatovech

Pomáháme hledat vhodná řešení. Naši poradci bezplatně pomáhají lidem zorientovat se a hájit svá práva ve složitých situacích.

Informace o poradně pro občany v nesnázích

Služby poskytujeme občanům v nepříznivé sociální situaci z Klatov a okolí, kteří si nedokáží pomoci vlastními silami.

Občané se v otevírací době na Poradnu mohou obracet:

  • osobně (délka jedné konzultace je stanovena na 45 min a poslední uživatel je přijat nejpozději 30 minut před koncem konzultační doby),
  • telefonicky,
  • dopisem,
  • e-mailem (dotazy zasílané v písemné formě dopis, email aj. vyřizují Poradny do 7 kalendářních dnů od doručení).

Ve výjimečných případech (např. imobilita) je možné poskytnout službu v místě bydliště.

Kde poradnu najdete

Adresa: Vídeňská 181, Klatovy 339 01
Mobil: +420 734 393 161
E-mail: poradna.klatovy@diakoniezapad.cz
Koordinátor zařízení: Jan Neckář, DiS.
Provozní doba: středa 8:30-12:00, 13:00-15:30 a čtvrtek 8:30-12:00, 13:00-15:30

Komu pomáháme

  • služba je obvykle poskytována na základě ústní smlouvy, na vyžádání lze uzavřít smlouvu písemnou,
  • každému klientovi je přiděleno unikátní evidenční číslo, pod kterým je veden písemný záznam o průběhu poskytování služby, na vyžádání může klient do záznamu o své osobě nahlédnout, popř. mu bude vyhotovena kopie záznamu,
  • poradci Poraden jsou navzájem zastupitelní, klient tedy nemá možnost vybírat si poradce,
  • v Poradnách dbáme na ochranu soukromí klientů, není zapotřebí se nám představovat, ani jinak identifikovat, stejně tak jako Vy, také poradci zůstávají vůči Vám anonymní,
  • poradce má právo přerušit poskytování služby s klientem, jenž vykazuje známky užití návykových látek, které zjevně znemožňují poskytnutí služby a dále s klientem, který se projevuje agresivně či diskriminačně,
  • poradci nejsou zbaveni zákonné ohlašovací povinnosti dle trestního zákona.

Poskytnutí služby bude odmítnuto:

  • právnické osobě či jejímu zástupci,
  • při naplnění kapacity služby,
  • pokud zájemce požaduje služby, které Poradna neposkytuje.

Poradna neposkytuje:

  • právní, advokátní a notářské služby a zastupování u soudu,
  • finanční prostředky,
  • bydlení a pracovní místa (pomáháme s jejich vyhledáváním).

Kontakty

Tým tvoří zkušení pracovníci s dlouholetou praxí v oboru poradenství. Každý poradce má přiděleno identifikační číslo, které vám bude sděleno.

Kontakt - Jan Neckář,
Jan Neckář, DiS.vedoucí poradenských služebjan.neckar@diakoniezapad.cz+420 775 720 493
Kontakt - Jarmila
Jarmila pracovnice v Klatovech a v Plzniporadna.klatovy@diakoniezapad.cz+420 734 393 161

Jak pomáháme

Vize

Člověk, který si ví rady.

Poslání

Společně s klientem najít řešení jeho situace. 

Cílem služby je člověk, který:

  • má informace potřebné k řešení své situace,
  • je dle svých možností a dovedností schopen řešit svoji situaci,
  • zná pozitivní i negativní důsledky možných postupů řešení.

Služby poskytujeme občanům v nepříznivé sociální situaci převážně z Plzeňského kraje, kteří si nedokáží pomoci vlastními silami a obrátí se na Poradnu.

Poradna je registrovanou sociální službou dle § 37 z. č. 108/2006 Sb. a poskytuje službu odborného sociálního poradenství zejména v těchto oblastech:

  • rodinné a partnerské vztahy (např. rozvody, výživné, úprava práv a povinností k nezl. dětem, náhradní rodinná péče, partnerské vztahy, aj.)
  • bytová problematika (např. nájemní a podnájemní vztahy, sousedské spory, aj.)
  • pracovně právní vztahy a zaměstnanost (např. vznik a zánik pracovního poměru, odstupné, pracovní úrazy a nemoci z povolání, práva a povinnosti uchazeče o zaměstnání, aj.)
  • finanční a rozpočtová problematika (např. práva a povinnosti dlužníků, ručitelů a věřitelů, osobní a rodinný rozpočet, exekuce, insolvence, aj.)
  • sociální dávky a sociální služby (dávky státní sociální podpory, dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky pro zdravotně postižené, aj.)
  • majetkoprávní vztahy a náhrada škody (např. společné jmění manželů, podílové spoluvlastnictví, věcná břemena, dědictví, darování, aj.)
  • ochrana spotřebitele (např. reklamace, odstoupení od smlouvy, předváděcí akce, aj.)
  • veřejná správa a správní řízení (matriční právo, trvalý pobyt, ochrana osobních údajů, přestupky, aj.)
  • občanské soudní řízení a alternativy (soudní příslušnost, odvolání, odpor, rozhodčí řízení, mimosoudní řešení sporů, aj.)
  • trestní právo (např. poradenství obětem trestných činů a domácího násilí, zanedbání povinné výživy, trestní řízení, aj.)

Občané se v otevírací době na Poradnu mohou obracet:

  • osobně (Délka jedné konzultace je stanovena na 45 min a poslední uživatel je přijat nejpozději 30 minut před koncem konzultační doby.),
  • telefonicky,
  • dopisem,
  • e-mailem (dotazy zasílané v písemné formě dopis, email aj. vyřizují Poradny do 7 kalendářních dnů od doručení).

Ve výjimečných případech (např. imobilita) je možné poskytnout službu v místě bydliště.

Řídíme se hodnotami

Základní principy poskytování naší sociální služby vycházejí z hodnot Diakonie ČCE:

  • milosrdenství
  • společenství
  • fortelnost
  • naděje

Galerie

Naše projekty

Poradenství na dosah – přímá pomoc lidem z Plzně a okolí

Díky finanční podpoře společnosti Globus – Lepší svět, jsme v roce 2021 poskytovali naši podporu lidem, kteří řešili dopady pandemie v důsledku dlouhodobé ztráty či snížení příjmů. Pomáhali jsme také těm, kteří se vyrovnávali se zátěžovými situacemi jako je skloubení profesního života s distanční výukou dětí nebo onemocnění či dokonce smrt mezi nejbližšími ad. Včasná intervence a podpora předchází prohloubení problémů v budoucnosti. Nabízeli jsme komplexní kontaktní, telefonické i on-line poradenství, které pomáhalo najít efektivní řešení daného klientského příběhu. Díky projektu získali senioři, rodiny s dětmi, samoživitelé i jednotlivci komplexní poradenství a přímou podporu v situacích, kdy si nevěděli rady a neřešení obtížné situace by mohlo v budoucnu znamenat fatální existenční či vztahové problémy.

Ke stažení

Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Leaflet BGTerén pro ohrožené osobyStáhnout
Leaflet ROTerén pro ohrožené osobyStáhnout
Leaflet UATerén pro ohrožené osobyStáhnout
Leták Terén - CZ a SKTerén pro ohrožené osobyStáhnout
Leták TerénTerén pro ohrožené osobyStáhnout
Popis realizace služby TerénTerén pro ohrožené osobyStáhnout
Infobalíček - poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - PlzeňOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - RokycanyOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - KlatovyOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták poradna - PlzeňOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Popis realizace služby poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout

Podporují nás

DĚKUJEME VŠEM NAŠIM PODPOROVATELŮM ZA TO, ŽE DÍKY NIM MŮŽEME POMÁHAT A ŘEŠIT ZAJÍMAVÉ PROJEKTY!


Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR v rámci dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ ze státního rozpočtu pro rok 2024.

Tato služba je poskytována za finanční podpory Plzeňského kraje. Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Plzeňským krajem v rámci dotačních titulů „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ a „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji 2024.“

Městský obvod Plzeň 3 v roce 2024 poskytl finanční dotaci na projekt „Krizová pomoc a bezplatné poradenství včetně oddlužení pro občany Plzně“, který realizuje Poradna pro občany v nesnázích a Plus pro lidi v krizové situaci.

Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Asociací občanských poraden.


Služba Poradna pro občany v nesnázích je také podpořena městem Rokycany.

Za podporu opravdu moc děkujeme!

Pokud Vás naše služby zaujaly, podpořte naše aktivity např. zasláním jakékoli finanční částky na náš účet: 9339 9339 / 0800 pod variabilním symbolem 15.