Diakonie

Poradna pro občany v nesnázích

Pomáháme hledat vhodná řešení. Naši poradci bezplatně pomáhají lidem zorientovat se a hájit svá práva ve složitých situacích.

Komu pomáháme

Posláním služby je společně s klientem najít řešení jeho situace. Věnujeme se občanům v nepříznivé sociální situaci převážně z Plzně, Klatov, Rokycan a okolí, kteří si nedokáží pomoci vlastními silami. Informujeme o pozitivních i negativních důsledcích možných postupů řešení. Vizí služby je člověk, který si ví rady.

Obracet o pomoc se mohou:

  • Děti a mládež ve věku od 6 do 26 let ohrožené společensky nežádoucími jevy
  • Oběti domácího násilí, obchodu s lidmi, trestné činnosti
  • Osoby bez přístřeší či žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • Osoby do 26 let věku opouštějící školská zařízení pro výkon ústavní péče
  • Osoby komerčně zneužívané, ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách
  • Osoby s chronickým onemocněním či handicapem
  • Osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy, pachatelé trestné činnosti
  • Rodiny s dítětem/dětmi
  • Senioři
  • Etnické menšiny, imigranti a azylanti

Kde nás najdete

Plzeň, +420 735 795 556, poradna.plzen@diakoniezapad.cz

Adresa: Resslova 12, Plzeň  301 00
Provozní doba je pro objednané v pondělí 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00; pro neobjednané ve čtvrtek 12:00 – 17:00.

Koordinátoři zařízení: Jan Neckář, DiS. a Kateřina Polcarová, DiS.

Klatovy, +420 734 393 161, poradna.klatovy@diakoniezapad.cz

Adresa: Vídeňská 181, Klatovy 339 01
Provozní doba: středa 8:30-12:00, 13:00-15:30 a čtvrtek 8:30-12:00, 13:00-15:30

Koordinátor zařízení: Jan Neckář, DiS.

Rokycany, +420 775 720 492, poradna.rokycany@diakoniezapad.cz

Adresa: Svazu bojovníků za svobodu 68, Rokycany 337 01
Provozní doba: Pondělí 08:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 objednaníÚterý 10:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 neobjednaníStředa 08:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 objednaní

Koordinátoři zařízení: Jan Neckář, DiS. a Kateřina Polcarová, DiS.


V otevírací době je možné Poradnu kontaktovat:

  • Osobně (délka jedné konzultace je stanovena na 45 min a poslední uživatel je přijat nejpozději 30 minut před koncem konzultační doby)
  • Telefonicky
  • Dopisem
  • E-mailem (dotazy zasílané v písemné formě dopis, email aj. vyřizují Poradny do 7 kalendářních dnů od doručení)

Jak pomáháme

Poradna je registrovanou sociální službou dle § 37 z. č. 108/2006 Sb. a poskytuje službu odborného sociálního poradenství zejména v těchto oblastech:

  • rodinné a partnerské vztahy (např. rozvody, výživné, úprava práv a povinností k nezl. dětem, náhradní rodinná péče, partnerské vztahy, aj.)
  • bytová problematika (např. nájemní a podnájemní vztahy, sousedské spory, aj.)
  • pracovně právní vztahy a zaměstnanost (např. vznik a zánik pracovního poměru, odstupné, pracovní úrazy a nemoci z povolání, práva a povinnosti uchazeče o zaměstnání, aj.)
  • finanční a rozpočtová problematika (např. práva a povinnosti dlužníků, ručitelů a věřitelů, osobní a rodinný rozpočet, exekuce, insolvence, aj.)
  • sociální dávky a sociální služby (dávky státní sociální podpory, dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky pro zdravotně postižené, aj.)
  • majetkoprávní vztahy a náhrada škody (např. společné jmění manželů, podílové spoluvlastnictví, věcná břemena, dědictví, darování, aj.)
  • ochrana spotřebitele (např. reklamace, odstoupení od smlouvy, předváděcí akce, aj.)
  • veřejná správa a správní řízení (matriční právo, trvalý pobyt, ochrana osobních údajů, přestupky, aj.)
  • občanské soudní řízení a alternativy (soudní příslušnost, odvolání, odpor, rozhodčí řízení, mimosoudní řešení sporů, aj.)
  • trestní právo (např. poradenství obětem trestných činů a domácího násilí, zanedbání povinné výživy, trestní řízení, aj.)

Služba je obvykle poskytována na základě ústní smlouvy, na vyžádání lze uzavřít smlouvu písemnou.

  • Každému klientovi je přiděleno unikátní evidenční číslo, pod kterým je veden písemný záznam o průběhu poskytování služby, na vyžádání může klient do záznamu o své osobě nahlédnout, popř. mu bude vyhotovena kopie záznamu.
  • Poradci Poraden jsou navzájem zastupitelní, klient tedy nemá možnost vybírat si poradce.
  • V Poradnách dbáme na ochranu soukromí klientů, není zapotřebí se nám představovat, ani jinak identifikovat, stejně tak jako Vy, také poradci zůstávají vůči Vám anonymní.
  • Poradce má právo přerušit poskytování služby s klientem, jenž vykazuje známky užití návykových látek, které zjevně znemožňují poskytnutí služby a dále s klientem, který se projevuje agresivně či diskriminačně.
  • Poradci nejsou zbaveni zákonné ohlašovací povinnosti dle trestního zákona.

Poskytnutí služby bude odmítnuto:

  • Právnické osobě či jejímu zástupci
  • Při naplnění kapacity služby
  • Pokud zájemce požaduje služby, které Poradna neposkytuje

Poradna neposkytuje:

  • Právní, advokátní a notářské služby a zastupování u soudu
  • Finanční prostředky
  • Bydlení a pracovní místa (pomáháme s jejich vyhledáváním)

Kontakty

Tým tvoří zkušení pracovníci s dlouholetou praxí v oboru poradenství.

Kontakt - Kateřina Polcarová,
Kateřina Polcarová, DiS.vedoucí služby Poradna pro občany v nesnázíchkaterina.polcarova@diakoniezapad.cz+420 775 720 492
Náš tým

Kontakt - Jarmila
Jarmila pracovník v Klatovech a v Plzniporadna.klatovy@diakoniezapad.cz+420 734 393 161

Řídíme se hodnotami

Základní principy poskytování naší sociální služby vycházejí z hodnot Diakonie ČCE:

  • Milosrdenství – Věříme v sílu laskavosti.
  • Společenství – Společně toho zvládneme víc.
  • Fortelnost – Vážíme si poctivé práce.
  • Naděje – Každý den je novou příležitostí.

Galerie

Ke stažení

Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Infobalíček - poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - PlzeňOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - RokycanyOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - KlatovyOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták poradna - PlzeňOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Popis realizace služby poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout

Podporují nás

JEME VŠEM NAŠIM PODPOROVATELŮM ZA TO, ŽE DÍKY NIM MŮŽEME POMÁHAT A ŘEŠIT ZAJÍMAVÉ PROJEKTY!


Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Ministerstvem práce a sociálních věcí prostřednictvím Plzeňského kraje v rámci dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ ze státního rozpočtu.

Logo MPSV


Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Plzeňským krajem v rámci dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ ze státního rozpočtu. Tato služba je poskytována za finanční podpory Plzeňského kraje, v rámci dotačního titulu „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“.

Logo Plzeňského kraje


Služba Poradna pro občany v nesnázích je finančně podpořena Statutárním městem Plzeň prostřednictvím Odboru sociálních služeb.

Logo Odboru sociálních služeb


Městský obvod Plzeň 3 v roce 2024 poskytl finanční dotaci na projekt „Krizová pomoc a bezplatné poradenství včetně oddlužení pro občany Plzně“, který realizuje Poradna pro občany v nesnázích a Plus pro lidi v krizové situaci.

Logo městského obvodu Plzeň 3

Služba Poradna pro občany v nesnázích je také podpořena městem Rokycany.

Logo Město Rokycany

Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Asociací občanských poraden.

Logo Asociace občanských poraden

Prostory našich sociálních služeb byly firmou Electrolux vybaveny čističkami vzduchu.

Logo Electrolux

Nadace ČEZ v roce 2025 finančně podpořila projekt Klient v širší perspektivě – druhá fáze zavádění Case managementu ve službách Diakonie Západ.

Nadace ČEZ

Za podporu opravdu moc děkujeme!

Pokud Vás naše služby zaujaly, podpořte naše aktivity např. zasláním jakékoli finanční částky na náš účet: 9339 9339 / 0800 pod variabilním symbolem 15.

Co je COOKIE?

Cookie je malý datový soubor umístěný ve vašem prohlížeči v zařízení (počítači, chytrém telefonu či tabletu), na kterém si stránky prohlížíte. Jeho úkolem je pomoci prohlíženým stránkám správně fungovat a zobrazovat správný obsah. Stránky si pamatují vaše prohlížení a fungují tak, aby se nemusely vaše preference nahrávat znovu. Díky tomu je pro vás užívání stránek mnohem přívětivější.