Diakonie

Poradna pro občany v nesnázích

Pomáháme hledat vhodná řešení. Naši poradci bezplatně pomáhají lidem zorientovat se a hájit svá práva ve složitých situacích.

Komu pomáháme

Posláním služby je společně s klientem najít řešení jeho situace. Věnujeme se občanům v nepříznivé sociální situaci převážně z Plzně, Klatov, Rokycan a okolí, kteří si nedokáží pomoci vlastními silami. Informujeme o pozitivních i negativních důsledcích možných postupů řešení. Vizí služby je člověk, který si ví rady.

Obracet o pomoc se mohou:

  • Děti a mládež ve věku od 6 do 26 let ohrožené společensky nežádoucími jevy
  • Oběti domácího násilí, obchodu s lidmi, trestné činnosti
  • Osoby bez přístřeší či žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • Osoby do 26 let věku opouštějící školská zařízení pro výkon ústavní péče
  • Osoby komerčně zneužívané, ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách
  • Osoby s chronickým onemocněním či handicapem
  • Osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy, pachatelé trestné činnosti
  • Rodiny s dítětem/dětmi
  • Senioři
  • Etnické menšiny, imigranti a azylanti

Kde nás najdete

Plzeň, +420 735 795 556, poradna.plzen@diakoniezapad.cz

Adresa: Resslova 12, Plzeň  301 00
Provozní doba je pro objednané v pondělí 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00; pro neobjednané ve čtvrtek 12:00 – 17:00.

Koordinátoři zařízení: Jan Neckář, DiS. a Kateřina Polcarová, DiS.

Klatovy, +420 734 393 161, poradna.klatovy@diakoniezapad.cz

Adresa: Vídeňská 181, Klatovy 339 01
Provozní doba: středa 8:30-12:00, 13:00-15:30 a čtvrtek 8:30-12:00, 13:00-15:30

Koordinátor zařízení: Jan Neckář, DiS.

Rokycany, +420 775 720 492, poradna.rokycany@diakoniezapad.cz

Adresa: Svazu bojovníků za svobodu 68, Rokycany 337 01
Provozní doba: Pondělí 08:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 objednaníÚterý 10:00 – 12:00, 13:00 – 16:00 neobjednaníStředa 08:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 objednaní

Koordinátoři zařízení: Jan Neckář, DiS. a Kateřina Polcarová, DiS.

V otevírací době je možné Poradnu kontaktovat:

  • Osobně (délka jedné konzultace je stanovena na 45 min a poslední uživatel je přijat nejpozději 30 minut před koncem konzultační doby)
  • Telefonicky
  • Dopisem
  • E-mailem (dotazy zasílané v písemné formě dopis, email aj. vyřizují Poradny do 7 kalendářních dnů od doručení)

Jak pomáháme

Poradna je registrovanou sociální službou dle § 37 z. č. 108/2006 Sb. a poskytuje službu odborného sociálního poradenství zejména v těchto oblastech:

  • rodinné a partnerské vztahy (např. rozvody, výživné, úprava práv a povinností k nezl. dětem, náhradní rodinná péče, partnerské vztahy, aj.)
  • bytová problematika (např. nájemní a podnájemní vztahy, sousedské spory, aj.)
  • pracovně právní vztahy a zaměstnanost (např. vznik a zánik pracovního poměru, odstupné, pracovní úrazy a nemoci z povolání, práva a povinnosti uchazeče o zaměstnání, aj.)
  • finanční a rozpočtová problematika (např. práva a povinnosti dlužníků, ručitelů a věřitelů, osobní a rodinný rozpočet, exekuce, insolvence, aj.)
  • sociální dávky a sociální služby (dávky státní sociální podpory, dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky pro zdravotně postižené, aj.)
  • majetkoprávní vztahy a náhrada škody (např. společné jmění manželů, podílové spoluvlastnictví, věcná břemena, dědictví, darování, aj.)
  • ochrana spotřebitele (např. reklamace, odstoupení od smlouvy, předváděcí akce, aj.)
  • veřejná správa a správní řízení (matriční právo, trvalý pobyt, ochrana osobních údajů, přestupky, aj.)
  • občanské soudní řízení a alternativy (soudní příslušnost, odvolání, odpor, rozhodčí řízení, mimosoudní řešení sporů, aj.)
  • trestní právo (např. poradenství obětem trestných činů a domácího násilí, zanedbání povinné výživy, trestní řízení, aj.)

Služba je obvykle poskytována na základě ústní smlouvy, na vyžádání lze uzavřít smlouvu písemnou.

  • Každému klientovi je přiděleno unikátní evidenční číslo, pod kterým je veden písemný záznam o průběhu poskytování služby, na vyžádání může klient do záznamu o své osobě nahlédnout, popř. mu bude vyhotovena kopie záznamu.
  • Poradci Poraden jsou navzájem zastupitelní, klient tedy nemá možnost vybírat si poradce.
  • V Poradnách dbáme na ochranu soukromí klientů, není zapotřebí se nám představovat, ani jinak identifikovat, stejně tak jako Vy, také poradci zůstávají vůči Vám anonymní.
  • Poradce má právo přerušit poskytování služby s klientem, jenž vykazuje známky užití návykových látek, které zjevně znemožňují poskytnutí služby a dále s klientem, který se projevuje agresivně či diskriminačně.
  • Poradci nejsou zbaveni zákonné ohlašovací povinnosti dle trestního zákona.

Poskytnutí služby bude odmítnuto:

  • Právnické osobě či jejímu zástupci
  • Při naplnění kapacity služby
  • Pokud zájemce požaduje služby, které Poradna neposkytuje

Poradna neposkytuje:

  • Právní, advokátní a notářské služby a zastupování u soudu
  • Finanční prostředky
  • Bydlení a pracovní místa (pomáháme s jejich vyhledáváním)

Kontakty

Tým tvoří zkušení pracovníci s dlouholetou praxí v oboru poradenství.

Kontakt - Jan Neckář,
Jan Neckář, DiS.vedoucí poradenských služebjan.neckar@diakoniezapad.cz+420 775 720 493
Kontakt - Jarmila
Jarmila pracovnice v Klatovech a v Plzniporadna.klatovy@diakoniezapad.cz+420 734 393 161
Kontakt - Monika
Monika pracovnice v Plzniporadna.plzen@diakoniezapad.cz
Kontakt - Kateřina Polcarová,
Kateřina Polcarová, DiS.koordinátor služby Poradnakaterina.polcarova@diakoniezapad.cz+420 775 720 492
Kontakt - Kateřina
Kateřina pracovnice v Rokycanechporadna.rokycany@diakoniezapad.cz+420 775 720 492

Řídíme se hodnotami

Základní principy poskytování naší sociální služby vycházejí z hodnot Diakonie ČCE:

  • Milosrdenství – Věříme v sílu laskavosti.
  • Společenství – Společně toho zvládneme víc.
  • Fortelnost – Vážíme si poctivé práce.
  • Naděje – Každý den je novou příležitostí.

Galerie

Naše projekty

Poradenství na dosah – přímá pomoc lidem z Plzně a okolí

Díky finanční podpoře společnosti Globus – Lepší svět, jsme v roce 2021 poskytovali podporu lidem, kteří řešili dopady pandemie v důsledku dlouhodobé ztráty či snížení příjmů. Pomáhali jsme také těm, kteří se vyrovnávali se zátěžovými situacemi jako je skloubení profesního života s distanční výukou dětí nebo onemocnění či dokonce smrt mezi nejbližšími ad. Včasná intervence a podpora předchází prohloubení problémů v budoucnosti. Nabízeli jsme komplexní kontaktní, telefonické i on-line poradenství, které pomáhalo najít efektivní řešení daného klientského příběhu. Díky projektu získali senioři, rodiny s dětmi, samoživitelé i jednotlivci komplexní poradenství a přímou podporu v situacích, kdy si nevěděli rady a neřešení obtížné situace by mohlo v budoucnu znamenat fatální existenční či vztahové problémy.

Diakonie Západ pro Ukrajinu

Podpora tohoto projektu byla poskytnuta grantem UMCOR. Jedná se o komplexní podporu ukrajinských uprchlíků v rámci našich tří služeb – Terén pro ohrožené osoby, Archa pro rodiny s dětmi a Klub pro děti a mládež. Projekt Diakonie Západ pro Ukrajinu vznikl v návaznosti na pomoc, která byla ukrajinským uprchlíkům poskytnuta po vypuknutí válečného konfliktu na Ukrajině v roce 2022.

V rámci projektu služba Terén pro ohrožené osoby především zajišťuje pomoc a podporu běžencům z Ukrajiny, kdy jim poskytuje své služby jak formou terénní práce tak od ledna 2023 také nabízí možnost ambulance.

Klientům pomáháme převážně s vyhledáváním práce, bydlení, jazykových a rekvalifikačních kurzů, zajištění dostupných sociálních dávek, vyřízení a prodloužení pobytových záležitostí, pojištění či slučování rodin, zajištěním lékařské péče, získání prostředků z nadací např. na zajištění bydlení, získání bezplatné materiální pomoci, informuje o pravidlech, postupech a důsledcích návratu do vlasti, atp.

Rodičům (a zprostředkovaně tedy jejich dětem) pomáhá při vyhledávání volných kapacit škol, podávání žádostí o přijetí a doprovází rodiče v případě potřeby na prvotní jednání „zápis“ dítěte do školy, aby ulehčila vzájemnou komunikaci.

Nad rámec svých základních činností služba také klientům nabízí doučování jejich dětí, pokud navštěvují ZŠ. V rámci projektu tak v roce 2023 podpoříme minimálně 10 dětí v rozsahu 300 hodin výuky.

Posílení soběstačnosti ukrajinských uprchlíků v ČR s podporou Diakonie Katastrophenhilfe, Berlín

Komplexní podpora ukrajinským uprchlíkům je realizována i za podpory Diakonie Katastrophenhilfe. V rámci této podpory služba Terén pro ohrožené osoby zajišťuje pomoc a podporu běžencům z Ukrajiny, ale primárně usiluje o rozšíření své působnosti do  lokalit mimo samotné město Plzeň. Jde tedy o provádění depistáže v lokalitách mimo město Plzeň, šíření povědomí o nabízené službě a vytváření vazeb se zde působícími organizacemi a institucemi. S tím souvisí také další aktivita projektu, jímž je cílená koordinace aktivit podporujících integraci uprchlíků uvnitř i mimo organizaci Diakonie Západ.

Díky tomuto projektu je našim klientům zajištěna podpůrná pomoc ve formě  nabídky „Krizového bydlení“. Jde o zajištění bydlení osobám, které se náhle ocitnou bez přístřeší nebo, které bydlí v nevyhovujícím bydlení. Primárně se jedná o podporu rodin a jednotlivců pečujících o nezl. dítě či děti nebo jinak znevýhodněné osoby. Těmto osobám poskytneme dočasné krátkodobé ubytování.

Nadace České spořitelny podpořila Diakonii ČCE

Na realizaci projektu „Zvyšování digitální gramotnosti ohrožených dětí & poskytování sociální podpory online“ se podílelo v roce 2020 několik služeb Diakonie Západ, které se věnují především práci s rodinami či dětmi, mezi něž se řadí i služba Terén pro ohrožené osoby.

V našem případě se jednalo o pilotní realizaci nadstavbové aktivity naší služby. Naším cílem bylo vyhledat rodiče a jejich děti, které mají jiný mateřský jazyk než je čeština a potřebují podporu při přípravě na školní výuku. V rámci projektu jsme mapovali potřeby rodin a dětí a zprostředkovávali jim potřebnou podporu.

Za dobu realizace projektu se nám podařilo zprostředkovat pomoc s přípravou pro celkem 7 dětí. Celkově byla pomoc poskytnuta v rozsahu 208,5 hodiny.

Po skončení realizace projektu pokračujeme v podpoře u 3 dětí. Pracovníci tuto činnost prozatím vykonávají na základě dobrovolnické smlouvy. S ohledem na to je rozsah podpory o něco nižší, než byl v rámci projektu. Setkávání probíhají přibližně jednou týdně.

Ke stažení

Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Infobalíček - poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - PlzeňOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - RokycanyOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták pomoc v insolvenci - KlatovyOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták poradna - PlzeňOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Popis realizace služby poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout
Leták poradnaOdborné sociální poradenstvíStáhnout

Podporují nás

JEME VŠEM NAŠIM PODPOROVATELŮM ZA TO, ŽE DÍKY NIM MŮŽEME POMÁHAT A ŘEŠIT ZAJÍMAVÉ PROJEKTY!


Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR v rámci dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ ze státního rozpočtu pro rok 2024.

Logo MPSV


Tato služba je poskytována za finanční podpory Plzeňského kraje. Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Plzeňským krajem v rámci dotačních titulů „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona o sociálních službách, Plzeňský kraj“ a „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji 2024.“

Logo Plzeňského kraje


Městský obvod Plzeň 3 v roce 2024 poskytl finanční dotaci na projekt „Krizová pomoc a bezplatné poradenství včetně oddlužení pro občany Plzně“, který realizuje Poradna pro občany v nesnázích a Plus pro lidi v krizové situaci.

Logo městského obvodu Plzeň 3

Služba Poradna pro občany v nesnázích je také podpořena městem Rokycany.

Logo Město Rokycany

Služba Poradna pro občany v nesnázích je podpořena Asociací občanských poraden.

Logo Asociace občanských poraden

Prostory našich sociálních služeb byly firmou Electrolux vybaveny čističkami vzduchu.

Logo Electrolux

Za podporu opravdu moc děkujeme!

Pokud Vás naše služby zaujaly, podpořte naše aktivity např. zasláním jakékoli finanční částky na náš účet: 9339 9339 / 0800 pod variabilním symbolem 15.